Hivos jaarverslag 2010: successen en zorgen

>> Lees het jaarverslag online
>> Download het jaarverslag (PDF)
>> Vraag het jaarverslag aan

MedefinancieringVoor Hivos zelf en haar alliantiepartners werd het jaar sterk bepaald door de toekenning van subsidie in het kader van het medefinancieringsstelsel (MFS-2), die ons in staat stelt om ook de komende vijf jaar door te gaan met het steunen van partners. Bovendien wisten wij in 2010 wederom meer middelen uit andere bronnen dan het MFS te werven. Dat laat onverlet dat met de komst van het nieuwe kabinet vorig jaar de discussie over de toekomst van het Nederlandse ontwikkelingsbeleid volop gevoerd wordt.

Ontwikkelingssamenwerking is weerbarstige materie en een zaak van de lange adem. Dat vraagt om optimisme, vertrouwen in de kracht van mensen en blijvende inzet. Dat alles ten behoeve van meer rechtvaardigheid in de wereld, met betere kansen voor al haar burgers.

Foto: Eldad Mark

• HI-15-06-Sumba-Facebook-Banner-01

Maak kans op een plek in Expeditie Sumba 2015!

11/05/2015

Ben jij de duurzame avonturier die we zoeken? In september 2015 organiseert Hivos voor de vierde keer een Expeditie naar dit bijzondere Indonesische eiland. Meld je dan nu aan en laat zien dat jij 100 procent voor Sumba en duurzame energie gaat!

• Foto: Daniel Jack Lyons

Foto expositie: Who Can Tell

07/05/2015

Vanaf 8 mei is in de centrale hal van het Ministerie van Buitenlandse Zaken de fototentoonstelling Who Can Tell te zien Deze tentoonstelling is een voorproefje op het boek Boldly Queer, dat op 5 juni wordt gelanceerd.

• Hi-15-03 PFF Bloemengids_LR3

Hivos lanceert Eerlijke Bloemengids

04/05/2015

Eerlijke bloemen zijn wel verkrijgbaar, maar vaak niet herkenbaar. Hivos heeft een Eerlijke Bloemengids samengesteld. Hierin staan winkels die eerlijk en duurzaam geproduceerde bloemen verkopen. Vind met de gids een verkooppunt bij jou in de buurt!