Hivos jaarverslag 2010: successen en zorgen

16 mei, 2011

>> Lees het jaarverslag online
>> Download het jaarverslag (PDF)
>> Vraag het jaarverslag aan

MedefinancieringVoor Hivos zelf en haar alliantiepartners werd het jaar sterk bepaald door de toekenning van subsidie in het kader van het medefinancieringsstelsel (MFS-2), die ons in staat stelt om ook de komende vijf jaar door te gaan met het steunen van partners. Bovendien wisten wij in 2010 wederom meer middelen uit andere bronnen dan het MFS te werven. Dat laat onverlet dat met de komst van het nieuwe kabinet vorig jaar de discussie over de toekomst van het Nederlandse ontwikkelingsbeleid volop gevoerd wordt.

Ontwikkelingssamenwerking is weerbarstige materie en een zaak van de lange adem. Dat vraagt om optimisme, vertrouwen in de kracht van mensen en blijvende inzet. Dat alles ten behoeve van meer rechtvaardigheid in de wereld, met betere kansen voor al haar burgers.

Foto: Eldad Mark

• Stop deze maskerade!

15/05/2017

Hoe voelt het om niet te kunnen zijn wie je bent? Om elke dag de schijn te moeten ophouden? Op 17 mei, de internationale dag tegen homo-, bi- en transfobie (IDAHOT) vraagt Hivos hiervoor aandacht, en voeren we actie #removethemask

• foto: Sas Schilten.

Tanzaniaan Katera, groene ondernemer in hart en ziel

01/05/2017

Met zijn duurzame compost maakt Ahad Katera een product van de toekomst. Hivos heeft hem op weg geholpen, de volgende uitdaging is om investeerders te vinden. foto: Sas Schilten.

• In memoriam: Saskia Stuiveling

26/04/2017

Saskia Stuiveling had maar twee jaar nodig om Hivos voorgoed te veranderen. Ze was verstandig en vernieuwend, daadkrachtig en diplomatiek. In 1983 en 1984 stond ze, als voorzitter van de Raad van Toezicht, aan de basis van de professionele organisatie die Hivos is geworden. Bedroefd en dankbaar nemen wij afscheid van haar.