Hivos jaarverslag 2010: successen en zorgen

>> Lees het jaarverslag online
>> Download het jaarverslag (PDF)
>> Vraag het jaarverslag aan

MedefinancieringVoor Hivos zelf en haar alliantiepartners werd het jaar sterk bepaald door de toekenning van subsidie in het kader van het medefinancieringsstelsel (MFS-2), die ons in staat stelt om ook de komende vijf jaar door te gaan met het steunen van partners. Bovendien wisten wij in 2010 wederom meer middelen uit andere bronnen dan het MFS te werven. Dat laat onverlet dat met de komst van het nieuwe kabinet vorig jaar de discussie over de toekomst van het Nederlandse ontwikkelingsbeleid volop gevoerd wordt.

Ontwikkelingssamenwerking is weerbarstige materie en een zaak van de lange adem. Dat vraagt om optimisme, vertrouwen in de kracht van mensen en blijvende inzet. Dat alles ten behoeve van meer rechtvaardigheid in de wereld, met betere kansen voor al haar burgers.

Foto: Eldad Mark

• MagHetLichtAanFetsival01

Mag Het Licht Aan festival 26 juni Tolhuistuin Amsterdam

10/05/2016

Op zondag 26 juni is het weer zo ver! Hèt festival voor dromers die durven doen! Met inspirerende filosofie, geestverruimende gesprekken met changemakers en idealisten, exposities van dwarse kunstenaars, meeslepend theater en vernieuwende muziek.

• Foto CC: Rebke Klokke

Een bosje eerlijke rozen op Secretaressedag

20/04/2016

Morgen is Secretaressedag: een mooie gelegenheid om een boeket bloemen te geven óf te mogen ontvangen. In de aanloop van deze dag vraagt Hivos extra aandacht voor het verduurzamen van de bloemensector. Foto: Rebke Klokke

• Voice Hivos Oxfam Novib

Voice tender toegekend aan Oxfam Novib en Hivos consortium

12/04/2016

Het Ministerie van Buitenlandse zaken heeft, na een zorgvuldige afweging, besloten de tender voor het Fondsbeheer van Voice: Nothing About Us, Without Us, toe te kennen aan het consortium Oxfam Novib en Hivos. Het voorstel van Oxfam Novib en Hivos combineert professioneel fondsbeheer, met een sterke nadruk op leren en innoveren en decentrale uitvoering in 10 landen in Zuidoost Azië, Oost- en West Afrika.