Hivos jaarverslag 2010: successen en zorgen

>> Lees het jaarverslag online
>> Download het jaarverslag (PDF)
>> Vraag het jaarverslag aan

MedefinancieringVoor Hivos zelf en haar alliantiepartners werd het jaar sterk bepaald door de toekenning van subsidie in het kader van het medefinancieringsstelsel (MFS-2), die ons in staat stelt om ook de komende vijf jaar door te gaan met het steunen van partners. Bovendien wisten wij in 2010 wederom meer middelen uit andere bronnen dan het MFS te werven. Dat laat onverlet dat met de komst van het nieuwe kabinet vorig jaar de discussie over de toekomst van het Nederlandse ontwikkelingsbeleid volop gevoerd wordt.

Ontwikkelingssamenwerking is weerbarstige materie en een zaak van de lange adem. Dat vraagt om optimisme, vertrouwen in de kracht van mensen en blijvende inzet. Dat alles ten behoeve van meer rechtvaardigheid in de wereld, met betere kansen voor al haar burgers.

Foto: Eldad Mark

• mag het licht aan festival

Mag het Licht Aan Festival: Filosofie, theater, kunst en muziek over de duurzame mens

28/05/2015

Op 21 juni vindt hèt festival voor idealisten en wereldverbeteraars plaats in de Tolhuistuin in Amsterdam. Op de langste en lichtste dag van het jaar denken, doen en dagdromen over de duurzame mens.

• HI-15-06-Sumba-Facebook-Banner-01

Maak kans op een plek in Expeditie Sumba 2015!

11/05/2015

Ben jij de duurzame avonturier die we zoeken? In september 2015 organiseert Hivos voor de vierde keer een Expeditie naar dit bijzondere Indonesische eiland. Meld je dan nu aan en laat zien dat jij 100 procent voor Sumba en duurzame energie gaat!

• African Perspectives on Same-sex sexuality and gender diversity.

Boldly Queer

07/05/2015

Is Afrika rijp voor een ‘gay revolutie’? ‘Als ik om me heen kijk, zeg ik ja’, aldus de bekende Keniaanse schrijver Binyavanga Wainaina in Boldly Queer. Het boek is een must read voor iedereen die wil begrijpen wat het betekent om ‘anders’ te zijn in het Afrika van nu.