Creatief met media in Tunis

21 oktober, 2014

De tweede editie van de ideeënwedstrijd werd georganiseerd door de Tunesische cowerkplek Cogite en het Hivos programma Mideast Creatives. Met dit programma wil Hivos de creatieve industrie in het Midden-Oosten een boost geven.

Een uitgeverij voor kindermedia, een multimediaproject over Tunesisch street food en een digitaal platform voor Arabische kunstenaars: het zijn slechts een paar plannen die op 17 en 18 oktober aan bod kwamen. Onder begeleiding van professionele mentors konden de aanstaande ondernemers hun business model verder uitwerken. Ook leerden zij hoe ze beknopt en helder hun idee kunnen pitchen.

Vervolgens mocht een jury de deelnemers het vuur aan de schenen leggen. Op basis van de presentaties en de vragenrondes selecteerde de jury drie winnaars. De derde prijs ging naar Othman Selmi en Yasmine Dimassi, die een satirisch webmagazine over politieke, maatschappelijke en milieukwesties willen starten. Olfa Feki’s plan om een culinair multimediaproject te beginnen won de tweede prijs. De eerste prijs ging naar het team van Kenza Zouari, dat aan de slag gaat met een webportaal gericht op de Tunesische film- en tv-industrie.

Lees ook