Creatief met media in Tunis

21 oktober, 2014

De tweede editie van de ideeënwedstrijd werd georganiseerd door de Tunesische cowerkplek Cogite en het Hivos programma Mideast Creatives. Met dit programma wil Hivos de creatieve industrie in het Midden-Oosten een boost geven.

Een uitgeverij voor kindermedia, een multimediaproject over Tunesisch street food en een digitaal platform voor Arabische kunstenaars: het zijn slechts een paar plannen die op 17 en 18 oktober aan bod kwamen. Onder begeleiding van professionele mentors konden de aanstaande ondernemers hun business model verder uitwerken. Ook leerden zij hoe ze beknopt en helder hun idee kunnen pitchen.

Vervolgens mocht een jury de deelnemers het vuur aan de schenen leggen. Op basis van de presentaties en de vragenrondes selecteerde de jury drie winnaars. De derde prijs ging naar Othman Selmi en Yasmine Dimassi, die een satirisch webmagazine over politieke, maatschappelijke en milieukwesties willen starten. Olfa Feki’s plan om een culinair multimediaproject te beginnen won de tweede prijs. De eerste prijs ging naar het team van Kenza Zouari, dat aan de slag gaat met een webportaal gericht op de Tunesische film- en tv-industrie.

Lees ook

  • Op weg naar gelijke rechten in de Caraïben

    13/12/2018

    In 2009 werden vier transgenders in Guyana opgepakt en gearresteerd wegens crossdressing. In de rechtbank kregen ze te horen dat ze verward waren over hun seksualiteit. “Ga op zoek naar Jezus”, luidde het advies van de rechter. Nu, na negen jaar lang de wet uitdagen en de zaak aanvechten, is er eindelijk gerechtigheid: crossdressing is […]

    Lees meer

  • Hivos steunt spraakmakende documentaire over het leven van drie transgenders

    20/11/2018

    Filmmaker Koen Suidgeest en de stichting Human Rights in the Picture hebben van Hivos financiële steun gekregen om een documentaire te maken die wereldwijd ingezet gaat voor educatie en activisme op het gebied van transseksualiteit.

    Lees meer

  • Waarom we stil zijn

    16/11/2018

    Mensenrechten staan wereldwijd onder druk. Daarom doen Hivos en honderden andere organisaties van 16 tot en met 18 november mee met SPEAK! campagne.

    Lees meer