ENG

Iran Teheran Kasteel

Hivos noemt verdenkingen Iraanse regering ongefundeerd

Begin dit jaar werd Hivos door de Iraanse regering op een zwarte lijst gezet op verdenking van het bevorderen van “soft regime change”. Hivos ontkent categorisch dat zij veranderingen in het regime in Iran of in welk land dan ook stimuleert, maar krijgt geen gehoor bij de Iraanse autoriteiten.

Activiste tijdsens demonstratie Iran

Shadi Sadr draagt prijs op aan gevangen Iraanse activiste

Hivos partner Shadi Sadr, ontvangster van de International Women of Courage Award, neemt deze prijs niet in ontvangst, maar draagt hem op aan gevangen Iraanse vrouwenrechtenactiviste Shiva Nazar Ahari. Met haar daad roept Sadr de internationale gemeenschap op om actie te ondernemen voor de vrijlating van de vele activisten die zijn opgepakt tijdens vreedzame demonstraties na de frauduleuze presidentsverkiezingen van 2009.

Iraanse Shadi Sadr, Hivos partner en gast op WOMEN Inc, ontvangt International Women of Courage Award

Shadi Sadr ontvangt 10 maart de International Women of Courage Award, als erkenning voor haar moed en leiderschap in haar gevecht voor rechtvaardigheid en mensenrechten in Iran. Zij is 6 maart Hivos gast op Women Inc in Amsterdam.