ENG

Activiste tijdsens demonstratie Iran

Shadi Sadr draagt prijs op aan gevangen Iraanse activiste

Hivos partner Shadi Sadr, ontvangster van de International Women of Courage Award, neemt deze prijs niet in ontvangst, maar draagt hem op aan gevangen Iraanse vrouwenrechtenactiviste Shiva Nazar Ahari. Met haar daad roept Sadr de internationale gemeenschap op om actie te ondernemen voor de vrijlating van de vele activisten die zijn opgepakt tijdens vreedzame demonstraties na de frauduleuze presidentsverkiezingen van 2009.

Iraanse Shadi Sadr, Hivos partner en gast op WOMEN Inc, ontvangt International Women of Courage Award

Shadi Sadr ontvangt 10 maart de International Women of Courage Award, als erkenning voor haar moed en leiderschap in haar gevecht voor rechtvaardigheid en mensenrechten in Iran. Zij is 6 maart Hivos gast op Women Inc in Amsterdam.

Nationaal Glasmuseum

Het Nationaal Glasmuseum presenteert: Blown to Life

Op initiatief van de bekende Nederlandse ontwerper Arnout Visser komen in maart 2010 zes Kenianen naar Leerdam (drie kunstenaars en drie glasblazers) om drie weken lang te experimenteren in de glasblazerij van het Nationaal Glasmuseum. In Leerdam werken deze Kenianen samen met Nederlandse en Tsjechische glasblazers én iedere dag met andere Nederlandse kunstenaars en ontwerpers. Alle deelnemers zijn geselecteerd op hun onbeteugelde lust om te experimenteren met ambachtelijke technieken en artistieke concepten.