ENG
 


 

Uitgelichte partners (ICT & Media)

BROSDI

Stel: je bent een boer in Oeganda. Met je jarenlange ervaring op het veld heb je een schat aan landbouwkennis opgedaan. Andere boeren zouden heel wat kunnen hebben aan die kennis. En ook andersom hebben zij vast tips die jou van pas kunnen komen. Maar hoe kom je met hen in contact? Via de Busoga Rural Open Source and Development Initiative (BROSDI).

 
 
Metropolis TV

Metropolis TV

MetropolisTV is een modern buitenlandprogramma gericht op iedereen die voorbij zijn/haar eigen achtertuin wil kijken. Aan de basis van het programma ligt een wereldwijd netwerk van meer dan 60 jonge, veelal lokale verslaggevers van de YouTube generatie. Zij doen – aan de hand van thema’s - op een persoonlijke manier verslag van de kleine en grote gebeurtenissen in hun land.

 
 

Tanzania Media Fund

Kwaliteitskranten, onafhankelijke radiostations en kritische websites zijn voor burgers een manier om meer inzicht te krijgen in het gedrag van overheden en bedrijven en om daarover hun mening te geven. Aan dergelijke media ontbreekt het nogal eens. Met de oprichting van het Tanzania Media Fund (TMF) wil Hivos hier verandering in brengen.

 
 

Y.A.A.ICT-D

Mobieltjes en politieke radioprogramma's kunnen vrouwen op het platteland een stem geven, zo heeft de organisatie Young Advocates for the Advancement of ICT-related Development (Y.A.A.ICT-D) inmiddels bewezen.